Nafarroako Turismo Kontseiluako, 2018ko ekainaren 15ko bilkuran, Urteko Turismoaren Plana aurkeztu da.
Nafarroako Turismoaren Plan Estrategikoa - 2018-2025
Nafarroako Turismoaren 2018tik 2025era bitarteko Plan Estrategikoa 2018ko martxoaren 14ko Gobernu Bilkuran onetsi zen, eta plangintzako tresna sistematiko bat da Nafarroan turismoa sendotzeko.
Turismoa, sektore zorrozki industriala edo esportatzailea ez bada ere, onuragarria da lurraldearen kohesiorako eta gizartearen garapenerako, eta eskualdearen merkataritza balantza hobetzen duten baliabideak ekartzen ditu kanpotik. Era berean, sektore hau lotuta dago ondare naturala eta kulturala kontserbatzeko zeharkako onurekin.
Kontsiderazio hauek guztiak kontuan hartu dira espezializazio adimentsuaren estrategietan (S3) txertatzeko.
Azken urteotan turismoa hazi da Nafarroan. Hala ere, sektore honetan ahuleziak eta zenbait gabezia daude, eta profesionaltasuna ere urria da batzuetan. Horren guztiaren ondorioz, Nafarroa ez dago estatu espainiarreko destinorik garrantzitsuenen artean eta, hartara, tresnak behar ditu, beste destino batzuen aurrean lehiatzeko egoera hobetu beharrez.
Testuinguru honetan, Nafarroako Turismoaren 2018tik 2025era bitarteko Plan Estrategikoak proposatzen du turismo-politika globala diseinatzea, plangintza eta kudeaketa turistikoaren artean integrazioa eta koordinazioa bultzatzen dituen laneko metodologiaren bitartez.
Hartara, Plan Estrategikoak hurrengo helburu orokorrak izanen ditu:
1.- Hurbileko merkatuetan Nafarroaren posizioa sendotzea.
2.- Nafarroa eta Iruña Europako merkatu turistikoan posizionatzea, eskari-fluxu deseztazionalizatuak harrapatzeko (destinoan batez besteko gastua handia egiten dute etorritakoek).
3.- Lehiakortasun turistikoa zentratzea segmentuen eta produktuen desberdintzapenean eta Nafarroa-Iruña destinoaren esparruan, lurralde ondare natural eta kulturaleko elementuetan eta pertsonetan lagundurik, jasangarritasunean exijentzia-maila altua duen testuinguruan.
4.- Enpresaburuen arteko lankidetza eta entitate turistikoekikoa bultzatzea, baterako ekintzaren eraginkortasuna eta egitura produktiboen egokitzapena bultzatuz.
5.- Espazio turistikoaren kudeaketaren lurralde-egituraketa hobetzea, lurralde mailako entitateen arteko lankidetza bultzatuz eta administrazioen arteko koordinazioa hobetuz.
Horretarako, Turismoaren Plan Estrategikoak 6 programa garatu ditu eta programa horietan baterako lanaren esparruaren inguruan bildutako 48 neurri daude. Zehatz-mehatz, hauexek:
I.ESPAZIO TURISTIKOA EGOKITZEA ETA TURISTAK HARTZEKO GAITASUNA INDARTZEA
Programa honetan turismoaren adimen-sistemak hobetzeko zortzi neurri egituratu dira, informazio-fluxu handiak (Big Data) erabiltzearen arloko aurrerakuntza teknologikoekin zerikusia dutenak. Turismoan berrikuntza egitea, bai lurraldean, bai gizartean. Programak gai hori landu nahi du Nafarroan, planean proposatutako desberdintzapen-estrategia indartzeko.
PLANAREN JARRAIPENA
Plana gauzatzeari jarraipen zuzena egiteko, planteatu da Plana Nafarroako Turismo Kontseiluari emaitzak aurkeztuz kontrolatzea, eta Turismo eta Merkataritza Zuzendaritza Nagusiak urtean behin jendaurreko aurkezpen publikoa egitea, eskura dituen hedabideak eta, betiere, Merkataritzaren webgunea erabilita.
Planaren jarraipena errazteko, lortu ahala erabiliko dira emaitzak, bai helburuak lortzeari buruzko adierazle estrategikoenak, bai programen, jarduketa ildoen eta jarduketa neurrien araberako jarraipen adierazleenak, dokumentuan ageri direnak eta, orobat, horiek guztiak urte anitzeko planetara eta haietan egiten diren ekintza zehatzetara egokituz.